Klantenservice


Verzending, bezorging en retouren.


Verzending & Bezorging.

Welkom op onze informatiepagina omtrent de verzending en bezorging van uw bestelling! Hier vindt u de details vanaf het moment dat u uw bestelling plaatst tot deze wordt geleverd op de door u gekozen locatie. Zodra u uw keuze gemaakt heeft in onze webwinkel en deze hebt toegevoegd aan uw winkelwagen doorloopt u het afrekenproces in een paar klikken. Onze winkel biedt verschillende betalings- en bezorgmethoden zodat u de mogelijkheid heeft om te kiezen welke het beste bij u past.

Onze pakketten worden verstuurd via "MyParcel", een onderdeel van PostNL. U ontvangt, op het door u opgegeven e-mail adres, een track and trace code waarmee u uw zending ten alle tijden kunt volgen. Via de "PostNL" app kunt u uw pakket volgen en hier zelfs instellen dat u een pushbericht krijgt wanneer deze geleverd is. Zeer handig van PostNL!


Afhalen op een locatie.

Wanneer u tijdens het bestelproces ervoor kiest om uw pakket af te laten leveren op een door u gekozen locatie kunt u uw bestelling vaak de volgende dag, na 15:00u, ophalen. Dit uiteraard wanneer uw product(en) voorradig zijn in onze winkel. Uw pakket wordt nadat deze geleverd is tot 7 dagen voor u bewaard. Na deze periode wordt deze weer retour gestuurd! Via de track and trace code kunt u uw zending volgen en zien wanneer uw pakket geleverd is bij de door u gekozen locatie. Hier is de app van PostNL ook zeer handig!


Bezorging aan de deur.

Wanneer u tijdens het bestelproces ervoor kiest om uw pakket te laten bezorgen op het factuur- of afleveradres zal PostNL deze vaak de volgende dag bij u aanbieden. Dit uiteraard wanneer uw product(en) voorradig zijn in onze winkel. Wanneer u gebruikt maakt van de PostNL app kunt u aanvinken of u op de hoogte gehouden wilt worden over uw zending. Zo krijgt u een pushbericht wanneer uw pakket geleverd is op het adres.


Wanneer u niet thuis bent.

Het kan gebeuren dat u net niet thuis bent wanneer de bezorger uw pakket komt afleveren. PostNL zal uw pakket dan aanbieden bij één van uw buren. Mocht dit onverhoopt ook niet lukken dan zal de bezorger uw pakket afleveren bij de dichtstbijzijnde "PostNL" afleverlocatie.  Uw pakket wordt dan tot 7 dagen na levering voor u bewaard! Na deze periode wordt deze weer naar ons retour gestuurd! Via de track and trace code, én de PostNL app, kunt u uw zending volgen en zien wanneer uw pakket geleverd is en op welke locatie.


Leveringen buiten de EU.

Het kan voorkomen dat u een zending wilt plaatsen en afgeleverd wil hebben buiten het verzendgebied. Neemt u dan voordat u het bestelproces afhandelt contact met ons op over de mogelijkheden via onze contactpagina. U kunt ons ook direct een e-mail sturen met hierin uw wensen. Ook voor maatwerk kunt u immers bij ons terecht!


Uw product of pakket retour sturen.

Herroepingsrecht: Na uw aankoop heeft u het recht om, binnen een termijn van 14 dagen, zonder opgave van reden, de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u, of een door u aangewezen derde buiten de vervoerder om, de bestelde goederen in fysiek bezit krijgt. 

Het is belangrijk dat u altijd éérst contact met ons op neemt per e-mail voordat u (een) product(en) retour stuurt! U voegt het, reeds ingevulde, retourformulier toe als bijlage van de e-mail. U krijgt zeer spoedig van ons antwoord met de gegevens voor de retourzending. Zodra u contact met ons heeft opgenomen heeft u 14 dagen de tijd om uw product(en) retour te sturen.

Het factuurbedrag, en de eventuele verzendkosten, zullen wij binnen de gestelde termijn van 14 dagen na aanmelding van uw retourzending terug storten. Let op! De product(en) dienen eerst door ons te zijn ontvangen!


Regels omtrent de retourzending

De door ons geleverde goederen zitten, waar mogelijk, nog in de originele verpakking. Gebruik het product niet op een manier dat het gebruikerssporen achterlaat of hygiëne problemen geeft. U bent vrij om te kiezen met welke vervoerder u de goederen verstuurd, de kosten voor de retourzending komen voor uw eigen rekening. De retourzending is stevig en volledig verpakt. Bij schade en/of zoekraken tijdens de retourzending zijn wij niet verantwoordelijk. 


Download het retourformulier

Retouradres
Schoens Safety & Services
Ooievaarstraat 38
1781 VR Den Helder


De verzendkosten van de retourzending.

Wij betalen u de verzendkosten van de retourzending terug wanneer onderstaande punten van toepassing is op de bestelling:

  • u heeft goederen ontvangen welke u niet besteld heeft.
  • u heeft goederen besteld welke defect, of buiten de houdbaarheidsdatum, zijn en heeft dit gemeld binnen de zichttermijn.
  • u heeft goederen besteld op basis van onjuiste productinformatie op onze website.

U betaald zelf de verzendkosten van de retourzending wanneer onderstaande punten van toepassing zijn:

  • u meldt een defect buiten de zichttermijn.
  • u bent niet tevreden over de bestelde goederen.
  • u heeft per ongeluk het verkeerde product besteld.

Het bedrag van de retourzending is afhankelijk van het formaat en gewicht van de zending. Het basisbedrag voor retourneren van een pakket via PostNL bedraagt €6,95. Indien u als consument gebruikt maakt van uw herroepingsrecht komen ten hoogste de kosten van retour zenden voor eigen rekening. Wij raden u aan een retourzending verzekerd te verzenden met track-and-trace code. Mocht uw zending tijdens het verzendproces kwijt raken zijn wij niet aansprakelijk!


Klachten of suggesties.

Een klacht kunnen we ons bijna niet voorstellen en zouden hier erg van balen! Net als eventuele suggestie(s) zullen wij deze met grote zorg behandelen.

Maak u klacht of suggestie eerst kenbaar via een e-mail of gebruik onze contactpagina. Mocht dit niet tot een oplossing leiden dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting Webwinkelkeur. Sinds februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit platform is te vinden via deze link.